25 / JULIOL / 2016

 Així va anar la Segona Trobada Oberta de Robòtica Creativa

http://punttic.gencat.cat/article/aixi-va-anar-la-segona-trobada-oberta-de-robotica

Llengua Sense definir

Les Trobades obertes són una iniciativa impulsada per un grup de dinamitzadors que volen crear els moments i llocs on trobar-se, debatre i posar en pràctica temes relacionats amb la seva activitat al centre. Serveixen per reflexionar sobre com estem aplicant temàtiques innovadores i posar en comú dubtes, inquietuds i solucions. Amb aquest objectiu es van reunir, divendres 22 de juliol, més de 20 persones a la Plataforma d’Educació Social Martí Codolar.

Es va iniciar la jornada coneixent una mica més a Zowi, la proposta de robòtica educativa realitzada des de BQ. Zowi és més que una joguina, ja que permet a infants (i no tant infants) familiaritzar-se amb conceptes relacionats amb la robòtica com seqüència, programació, electrònica bàsica...

O altres propostes, més enllà de zowi, per treballar la robòtica a primària

Preparats. La teoria amb #zowi s'ha de provar. @BQAcademyES #codirob #roboticacreativa pic.twitter.com/Xq959irrbN

— Sandra Huerto (@sandrahuerto) 22 July 2016

Després de posar en pràctica tot l’après amb el zowi en un partit de futbol, fem una aproximació a la impressió 3D gràcies al nou projecte de la PES Martí Codolar.  La impressió 3D ens permet treballar des d'habilitats espaials fins a la manipulació fina d'elements, passant per tot el treball de creació i projecció d'objectes en tres dimensions. Repassem aquests conceptes clau i coneixem una mica més els programes amb que poder fer els nostres projectes:

SketchUp. Programa de modelat en 3D, versió gratuia

TinkerCAD. Eina en línia pel modelat 3D

Thingiverse. Repositori d'objectes 3D nodrit per la comunitat

Desprès de dinar, ja teníem la nostra primera impressió 3D!

 

45 min. después tenemos un pikachu #codirob #roboticacreativa :) pic.twitter.com/o8azeI17m2

— Òmnia PES La Mina (@po_peslamina) 22 July 2016

 

En el següent taller vam conèixer l'última versió dels robots Lego Mindstrom, amb els que podem treballar habilitats relacionades amb el muntatge d’estructures i programació seqüencial de moviments i reaccions. Ràpidament vam posar en pràctica les nostres habilitats i posar en marxa uns quants robots!

La jornada va contar amb les seves sorpreses. Lucas, un enginyer alemany de vacances, es va apropar a la Trobada i ens va explicar els projectes amb els que podem treballar, com ara Project Tango o algun dels mil usos de la RaspberryPi.

Per acabar el dia, des de la Plataforma d’Educació Social de La Mina ens ha explicat com donar les primeres passes amb Arduino fent servir el projecte TinkerKit!. Amb aquest material, hom es pot introduir a la electrònica sense haver de pensar en resistències i polaritats, de manera que podem començar a treballar sense patir per cremar els nostres circuits.

Acompanyant aquesta iniciativa, des de la Xarxa Punt TIC hem desenvolupat una extensió d’Scratch que ens permetrà programar els nostres TinkerKit! fent servir el popular llenguatge de programació visual. Posa’t en contacte amb la oficina per saber-ne més!

Redactor: C

25 / JULIOL / 2016

 YeP (Youth e-Perspectives of Migration) es troba a Croàcia

http://punttic.gencat.cat/article/yep-youth-e-perspectives-migration-es-troba

Llengua Català

A través d'aquest programa, els joves reben formació sobre fotografia digital, storytelling i ús de les plataformes i xarxes socials. L'objectiu ultim és adquirir noves habilitats digitals, generar capacitat per a comunicar-se davant dels fets socials més impactants, fomentar l'esperit crític, i ser capaços de generar un anal·lisi objectiu i una comunicació ètica i sensibilitzadora.

Aquesta acció formativa presencial, que ha tingut com a centre temàtic la crisi dels refugiats a Europa, tindrà continuïtat on-line durant el proper quadrimestre i forma part d'un projecte cofinançat pel programa Eramus+ de la Unió Europea. La trobada a la ciutat de Zagreb ha estat el punt de partida del projecte que ha desenvolupar-se també a nivell local.

A Zagreb, la trobada entre els joves procedents de Bèlgica, Croacia i Catalunya (de nacionalitats molt diverses, en realitat), ha ofert la possibilitat d'entrevistar a diferents experts implicats en la gestió de la crisis dels refugiats i també persones que han viscut la problemàtica en primera persona. D'aquesta manera, responsables d'ONG, persones voluntàries, persones sol·licitants d'asil i persones refugiades, han participat en el projecte, encaminat a apoderar als joves per tal que facin servir diferents maneres de comunicar-se per tal d'entendre els conflictes i expressar les seves pròpies mirades i reivindicacions. El blog del projecte (encara en procés de desenvolupament) serà un dels canals de comunicació que faran servir aquests joves per a continuar el camí ja iniciat.

Redactor: C

21 / JULIOL / 2016

 6es Jornades R+D+I TIC Salut i Social 2016

http://punttic.gencat.cat/esdeveniment/6es-jornades-rdi-tic-salut-i-social-2016

Llengua Català Data: dijous, 29/09/2016 a divendres, 30/09/2016 Organitza: UVic-UCC (Càtedra TIC Salut i Càtedra Serveis Socials), Fundació TicSalut, Consorci Hospitalari de Vic, Fundació Hospital de la Santa Creu de Vic, ICS-Catalunya Central, EBA Vic, EBA Centelles, Mobile World Capital Barcelona, Euroregió Pirineus-Mediterrània. Gestiona la Secretaria Tècnica la Fundació d’Osona per a la Recerca i l’Educació Sanitàries (FORES).   A qui s’adreça la jornada:  

  • Recercaires de diferents disciplines (salut, social, tecnologia, empresa…) motivats per l’àmbit TIC, Salut i Social.
  • Emprenedors i empreses del sector TIC, Salut i Social.
  • CIOs i Tècnics d’entitats assistencials de l’àmbit Salut i Social.
  • Professionals interessats en el sector.
  • Estudiants Universitaris i de secundària.
Què hi trobareu: Taules rodones sobre models de negoci, transferència tecnològica, transformació digital i grups de recerca en TICs, Salut i Social; càpsules de comunicació, entrevistes B2B, zona d’exposicions i speakers' corner...   Premis a les millors comunicacions i projectes segons categories:  
  •  "Jornades R+D+I TIC Salut i Social 2016"
  • "Mobile World Capital Barcelona"
  •  "Euroregió Pirineus-Mediterrània"
Informa't al seu web sobre el programa i demés informacions sobre la jornada i participa a través de #JornadesRDI   Afanya't a inscriure't i aprofita les avantatges en el preu, arifes individuals: Early registration (fins 9 de setembre): 120€ Normal (a partir 10 de setembre): 150 € Participants amb projectes: 120 €  Estudiants universitaris: 50 € Sopar de Networking (opcional)*: 40 € (caldrà sumar la quantitat, si s’escau, al preu de l’entrada) * Per als qui ho desitgin s’ha previst un Sopar de Networking amb visita guiada per Vic per al dijous 29 Setembre.  

 

Redactor: C

21 / JULIOL / 2016

 Curs Instal·lacions Elèctriques i Domòtiques en Habitatges

http://punttic.gencat.cat/esdeveniment/curs-installacions-electriques-i-domotiques-en

Llengua Català Data: dilluns, 03/10/2016 a divendres, 16/06/2017

L’alumne aprendrà les competències bàsiques que li permetran realitzar una instal·lació elèctrica i domòtica en un habitatge a partir dels esquemes elèctrics que els faciliti el tècnic de la instal·lació.

Els joves aprendran a desenvolupar petits projectes domòtics, aplicats a la vida diària d’una casa intel·ligent: Obertura automàtica de portes, control de persianes, video-vigilància, programació de reg automàtic, etc. Tot això es farà amb els principals sistemes domòtics que s’utilitzen al mercat (X-10, Z-Wave,…).

El curs prepara els joves per a la vida laboral. Rebrà formació com a instal·lador electricista amb coneixements de domòtica i posarà les bases per seguir estudiant un cicle formatiu de grau mitjà d’Instal·lacions Elèctriques i Domòtiques.

La durada del curs serà d’un any acadèmic (octubre – juny), durant el qual es realitzaran  pràctiques en empreses i  s’haurà d’elaborar un projecte de final de curs en un entorn real (domotitzar alguna àrea del propi centre).

Les assignatures quedaran repartides de la següent manera:

  • Competències bàsiques instrumentals.
  • Domòtica.
  • Instal·lacions elèctriques bàsiques.
  • Informàtica (ofimàtica i programari aplicat a la domòtica).
  • Activitats TIC (Tecnologies de la Informació i de la Comunicació).
  • Les TIC i la recerca activa de feina.

 

Les places són limitades, per a més informació i inscripcions truqueu al: 934072330

Redactor: C

21 / JULIOL / 2016

 Postgrau en Digital Learning i Experiències d'Aprenentatge Emergent

http://punttic.gencat.cat/esdeveniment/postgrau-en-digital-learning-i-experiencies

Llengua Català Data: dijous, 10/11/2016 a dissabte, 15/07/2017 Si busques un programa que t'acompanyi en la construcció i desenvolupament del canvi de paradigma en educació, de regnes a l'alumnat o al client intern, fent-li gestor principal i partícip actiu del seu aprenentatge, descobrint i aprofitant el seu potencial i talent, i estigui acompanyat d' les tecnologies disponibles en cada moment, aquest és el teu curs.   Aquest postgrau neix de l'anàlisi de la realitat actual del que se'n deriva certes necessitats i és que ens cal que els cursos eLearning i la formació en els centres, universitats, escoles i a les empreses estiguin plens de continguts atractius, motivadors, que siguin recordats i que estiguin en consonància amb les tendències més innovadores en l'àmbit de l'educació . L'objectiu és aprendre, connectar, crear comunitat alhora que s'enforteix l'engagement.   Acreditació Acadèmica: Diploma d'Especialització/de Postgrau en Digital Learning i Experiències d'Aprenentatge Emergent per la Universitat de Barcelona. Curs propi dissenyat segons les directrius de l'Espai Europeu d'Educació Superior i equivalent a 30 crèdits ECTS.   Programa: 1. Tendències emergents 1.1. Nous escenaris, noves possibilitats. Challenge based learning  1.2. Fonaments neuroeducatius per a l’ús de les metodologies innovadores 1.3. Nous lideratges als espais formatius. L'acompanyament, el coach, l’aprenentatge entre iguals, l’equip col·laboratiu 1.4. Actitud emprenedora-emprenedoria 1.5. Aprenentatge a la xarxa: LinkedIn i Twitter com a elements de l’aula   2. Design thinking aplicat a l’aprenentatge 2.1. Introducció a la innovació centrada en les persones. Potencialitats de l’enfocament 2.2. Processos i lògiques del design thinking 2.3. Eines aplicades a cada fase del design thinking 2.4. Disseny de projectes i experiències d’aprenentatge a partir del design thinking   3. Gamificació: la formació en joc 3.1. Gamificació i joc. El facilitador de joc 3.2. Elements de gamificació 3.3. Gamificació en l’educació 3.4. Exemples de gamificació aplicada a l’aprenentatge   4. Mobile learning 4.1. Bases de l’aprenentatge mòbil. Societat líquida, aprenentatge ubic 4.2. Apps per a la productivitat i la gestió de l’aprenentatge 4.3. Creativitat i producció multimèdia   5. Flipped classroom 5.1. Les bases del model “la classe al revés” 5.2. Exemples de bones aules invertides 5.3. Què hi ha de nou?   6. Actitud coolhunter 6.1. Robòtica, programació... 6.2. Moviment maker 6.3. Realitat augmentada, realitat virtual 6.4. Altres tendències incipients   Descobreix la informació sobre el postgrau, el seu quadre docent, i tots els detalls a la seva web.

Redactor: C

Contingut sindicat